Uniwersytet w Siedlcach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologie Internertowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WS-INF-SI-TINT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Technologie Internertowe
Jednostka: Instytut Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Bilans punktów ECTS:

Udział w wykładach 21 godzin

Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych 24 godziny

Udział w konsultacjach z przedmiotu 5 godzin

Samodzielne przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych 30 godzin

Samodzielne realizacja zadania indywidualnego 35 godzin

Przygotowanie się do egzaminu i obecność na egzaminie 10 godzin

Sumaryczne obciążenie pracą studenta 125 godzin

Punkty ECTS za przedmiot 5 ECTS

Planowane formy/działania/metody dydaktyczne:

Wykład tradycyjny wspomagany technikami multimedialnymi, ćwiczenia laboratoryjne wspomagane technikami multimedialnymi. Zamieszczanie na stronach internetowych problemów i zadań ćwiczeniowych.

Rodzaj przedmiotu/modułu kształcenia (obowiązkowy/fakultatywny)::

fakultatywny

Rodzaj przedmiotu:

Fakultatywny

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia osiąganych przez studenta:

Efekty W_01 – W_08 będą sprawdzane podczas zajęć i na egzaminie ustnym. Student będzie odpowiadał na pytania dotyczące pojęć i konstrukcji dotyczących technologii WWW:

• Co to jest Internet? Czym się różni od usługi WWW?

• Wymień i opisz podstawowe technologie wykorzystywane w Internecie?

• Jakie znasz języki wykorzystywane po stronie serwera do dynamicznego generowania treści?

Przed egzaminem studenci będą mieli dostęp do pełnej listy pytań na egzamin ustny.

Efekt U_01 - U_05 będą systematycznie sprawdzane na zajęciach. Przykładowe zadania:

• Zdefiniuj stronę z podstronami opisującą wybrany aspekt związany z analizą danych.

• Zdefiniuj styl dal strony, który zwiększy czytelność przedstawionych na niej danych.

• Zrealizuje funkcjonalność CRUD dla wskazane klasy obiektów, np. towarów w hurtowni.

Efekty K_01, K_02 będą weryfikowane, w oparciu o odpowiedzi na pytania zadawane podczas zajęć laboratoryjnych oraz podczas zaliczania zadania indywidualnego.

Wymagania wstępne i dodatkowe:

Znajomość podstaw programowania.

Założenia i cele przedmiotu:

Studenci przystępujący do tego przedmiotu powinni znać podstawy programowania.

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi technologiami internetowymi, w szczególności z technologiami związanymi z tworzeniem statycznych i dynamicznych stron w usłudze WWW. Studenci będą dokładnie rozumieć znaczenie i sposoby użycia, w stopniu podstawowym, takich języków i technologii jak języki znacznikowe, arkusze stylów, języki skryptowe po stronie klienta i serwera, języka SQL i AJAX. Będą oni również potrafić wykorzystać poznane języki i technologie podczas realizacji podstawowych scenariuszy w ramach definiowania stron i aplikacji internetowych.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi technologiami internetowymi, w szczególności z technologiami związanymi z tworzeniem statycznych i dynamicznych stron w usłudze WWW. Studenci będą dokładnie rozumieć znaczenie i sposoby użycia, w stopniu podstawowym, takich języków i technologii jak języki znacznikowe, arkusze stylów, języki skryptowe po stronie klienta i serwera, języka SQL i AJAX. Będą oni również potrafić wykorzystać poznane języki i technologie podczas realizacji podstawowych scenariuszy w ramach definiowania stron i aplikacji internetowych.

Pełny opis:

1. Wprowadzenie. Podstawowe pojęcia i zagadnienia. Historia powstania i rozwoju Internetu.

2. Standardy w Internecie. Usługi i protokoły internetowe

3. Technologie internetowe. Przegląd najpopularniejszych technologii Znaczenie i zastosowania.

4. Usługa WWW. Historia rozwoju, znaczenie, podstawowe elementy.

5. Języki znacznikowe. XML, HTML, składnia i definiowanie dokumentów.

6. Kaskadowe arkusze stylów. Zastosowanie, składania, przykłady użycia.

7. Języki skryptowe po stronie klienta. JavaScript, DOM, jQuery, przykładowe scenariusze użycia.

8. Aplikacje typu RIA. AJAX, znaczenie, zastosowania, przykłady użycia.

9. Języki skryptowe po stronie serwera. Język PHP, składnia, przykłady użycia.

10. Utrwalanie danych w aplikacjach internetowych. Podstawy relacyjnych baz danych i języka SQL.

11. Dynamiczne generowanie stron WWW. Obsługa formularzy, przetwarzanie żądań, komunikacja z serwerem bazodanowym w języku PHP.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Eric T Freeman, Elisabeth Robson, HTML5. Rusz głową! Helion 2013

2. Robin Nixon, PHP, MySQL I JavaScript. Wprowadzenie Wydanie IV, Helion 2015

Literatura dodatkowa:

1. Vijay Joshi, PHP I jQuery. Receptury, Helion 2012

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W_01 Zna i rozumie podstawowe pojęcia związane z technologiami internetowymi.

W_02 Zna i rozumie zagadnienia związane z tworzeniem stron WWW.

W_03 Zna i rozumie składnię kaskadowych arkuszy stylów.

W_04 Zna i rozumie zastosowanie języków skryptowych po stronie klienta usługi WWW.

W_05 Zna i rozumie sposoby wykorzystania języków skryptowych po stronie serwera w usłudze WWW.

W_06 Zna i rozumie podstawy relacyjnych baz danych i języka SQL.

W_07 Zna i rozumie sposoby tworzenia aplikacji internetowych.

W_08 Zna i rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu standardów internetowych.

UMIEJĘTNOŚCI

U_01 Potrafi korzystać w efektywny sposób z zintegrowanego środowiska programistycznego i implementować w nim strony i aplikacje sieciowe.

U_02 Potrafi tworzyć strony WWW, definiować style opisujące wygląd dla tych stron i implementować skrypty umożliwiające interakcje z tymi stronami.

U_03 Potrafi projektować i implementować logikę odpowiadającą za automatyczne generowanie stron i obsługę danych użytkownika po stronie serwera.

U_04 Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, typowych dla projektowania i programowania aplikacji oraz wybierać i stosować właściwe metody i narzędzia związane z tworzeniem stron i aplikacji internetowych.

U_05 Potrafi zaprojektować, zaimplementować oraz przetestować w pełni funkcjonalne aplikacje sieciowe z wykorzystaniem poznanych technologii.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_01 Jest gotów do podejmowania decyzji i przeprowadzania analizy efektów tych decyzji w ramach rozwiązywania zadań programistycznych.

K_02 Jest gotów do uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów programistycznych oraz do konstruktywnej krytyki powstałych rozwiązań.

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot kończy się egzaminem ustnym. Do egzaminu mogą przystąpić osoby, które uzyskały zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych. Na zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych składają się oceny cząstkowe uzyskane na ćwiczeniach z nauczycielem akademickim oraz ocena z samodzielnie wykonanego zadania indywidualnego według schematu:

• Ćwiczenia – 110 punktów (10 punktów za każde z ćwiczeń oprócz ostatniego ćwiczenia przeznaczonego na obrony zadań indywidualnych),

• Zadanie indywidualne – 40 punktów.

Ćwiczenia laboratoryjne będą zaliczone wyłącznie w wypadku uzyskania powyżej połowy punktów z każdych punktowanych ćwiczeń i powyżej połowy punktów z zadania indywidualnego. Na tej formie zajęć student może uzyskać maksymalnie 150 punktów.

Podczas egzaminu ustnego można uzyskać maksymalnie 50 punktów. Egzamin będzie zaliczony w przypadku uzyskania powyżej połowy punktów za każde pytanie. Ocena końcowa z przedmiotu (wystawiana po zaliczeniu wszystkich części składowych), w zależności od sumy uzyskanych punktów (maksymalnie 200 punktów) jest ustalana na podstawie poniższych zakresów (w nawiasach ocena wg skali ECTS):

• 0 – 100 punktów: niedostateczna (F),

• 101 – 120 punktów: dostateczna (E),

• 121 – 140 punktów: dostateczna plus (D),

• 141 – 160 punktów: dobra (C),

• 161 – 180 punktów: dobra plus (B),

• 181 – 200 punktów: bardzo dobra (A).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Waldemar Bartyna
Prowadzący grup: Waldemar Bartyna
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-22 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Waldemar Bartyna
Prowadzący grup: Waldemar Bartyna, Michał Kański, Marcin Stępniak, Ewa Szczepanik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Siedlcach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.1.0-2d972b65e (2024-04-03)